Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Wtorek, 9 września 2025

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Puk, puk, paczuszka czeka. Jak budować relacje paczkami PR

Kremy, szminki, cienie, podkłady, koszulki, kubki, bony, bilety, kody rabatowe – to wszystko i jeszcze więcej otrzymują w tzw. paczkach PR różni influencerzy, dziennikarze, liderzy opinii. Każdy, kto ma choćby niewielką widownię i jest w stanie wpłynąć (najlepiej pozytywnie) na wizerunek marki.

Postanowiłam wziąć pod lupę jedno z popularniejszych narzędzi influencer i media relations na rynku. Obdarowywanie prezentami wpływowych osób potrafi relatywnie niskim kosztem zbudować marce większą widownię niż spot reklamowy i maksymalnie nakręcić sprzedaż. Ale tylko jeśli wiemy, co komu wysłać – twierdzą ekspertki z agencji public relations.

To jedna strona medalu. Druga to proceder „recyklingu” paczek PR. Nic dziwnego, skoro influencerzy, a przede wszystkim influencerki są wręcz zalewane upominkami, których nie mają jak już skonsumować. Jedni oddają produkty fanom, inni sprzedają paczki dalej np. na Vinted. To nie każdemu się podoba. Dlaczego? Zapraszam do mojego "okładkowego" tekstu.

"Paczkę PR... sprzedam". Czy wysyłki do influencerów mają nadal sens?

Prezenty od marek dla influencerów, dziennikarzy czy liderów opinii to od lat jedno z podstawowych narzędzi w PR do budowania relacji zewnętrznych. Paczki PR, bo tak zwykło się je nazywać, część odbiorców jednak oddaje lub nawet sprzedaje w internecie. Czy to znaczy, że wysyłki nie mają już sensu?

więcej

Na Dzisiaj

Dorota Wysocka-Schnepf, Krzysztof Stanowski, Robert Mazurek

Wysocka-Schnepf kontra Kanał Zero. Stanowski i Mazurek odpowiedzieli na pismo

Internet

TV Republika

W Republice więcej spotów kryptowalut niż PiS. Jakie nowe marki się tam reklamują?

Telewizja

Rodzinka.pl

Nowa "Rodzinka.pl" hitem TVP2. Stacja wygrała z konkurencją